Hårda grabbar

Tar hand om Totte. Han ligger bredvid mig i soffhörnet, het som en nykokt potatis. Vi lyssnar på Mazzy Star. Totte diggar och gör feberslöa mashed potato-rörelser med knubbiga knytnävar. Jag lyfter upp honom i hans sovrum; lägger mig bredvid och somnar.
Mitt i natten hör jag ett ljud.
"Jaa kräsades", säger Totte med matt röst.

På mig bör tilläggas. Och resten av sängen
Jag är uppe halva natten med Totte. Byter lakan, torkar golv. Han är fantastiskt tålig, den lille plutten, springer själv till toaletten och kräks. Han håller tag runt toaringen med de röda lockarna hängande ner i klosetten, och kräks, medan jag står bredvid och snyftar. Sen somnar han om. Som om det inte vore något att yvas om. Respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0